2013年5月8日 星期三

神的拯救,不是「免除」患難的拯救,乃是「經過」患難的拯救-5月8日

「在火中行走,也沒有受傷。」-但以理書3:25
火沒有停下他們的腳步;他們仍橫行無阻的在火中跨步遊行。

火中的行走,引導他們走向必經的命定之路。

這就是神施行拯救的原則;神的拯救,不是免除患難的拯救,乃是經過患難的拯救。

「哦,我的神哪!指教我,在黑暗最深的時候,指教我;使我知道這不過是一時的黑暗甬道,不久我就要重見天日。 
他們告訴我,不久我就要站在橄欖山頂,享受復活的榮耀。但是,父啊!這還不夠,我還要加略山的十字架領我向上。 
我要知道,這世界的幽暗雖形成了一條黑影之路;但這路途,卻通往我父的家。 
求你指教我,我必須竭力的攀爬,因為你的家坐落在山上! 
哦!我若能在火中行走,就不會受傷了。」-馬特孫

"Walking in the midst of the fire" (Daniel 3:25).
The fire did not arrest their motion; they walked in the midst of it. It was one of the streets through which they moved to their destiny. The comfort of Christ's revelation is not that it teaches emancipation from sorrow, but emancipation through sorrow.

O my God, teach me, when the shadows have gathered, that I am only in a tunnel. It is enough for me to know that it will be all right some day.

They tell me that I shall stand upon the peaks of Olivet, the heights of resurrection glory. But I want more, O my Father; I want Calvary to lead up to it. I want to know that the shadows of this world are the shades of an avenue the avenue to the house of my Father. Tell me I am only forced to climb because Thy house is on the hill! I shall receive no hurt from sorrow if I shall walk in the midst of the fire. --George Matheson