2013年12月20日 星期五

我的心哪,哼一首信心的歌吧!12月28日

「你們要在主裡常常喜樂,我再說,你們要喜樂。」-腓立比書4:4
的心哪,哼一首信靠的短歌吧!
唱出來吧,因為你別無選擇;就如葉子勢必發芽,花朵勢必破土生長。
我的心哪,唱出來吧!因為你別無選擇。

唱吧,唱到歌聲漫過雪地,穿梭雲霄;
唱吧,唱到歌聲越過迷霧,嘹亮飛翔。

黑幕籠罩時,你更當唱出甜美樂音,
因為曉得夜裡守望的神,必側耳傾聽。

神聽見你的歌聲,祂就低下身來,慈眉悅目的向你細語:
「我的孩子,別停下你美妙的歌聲,我正仔細聆聽;我要為你從高天而降,我要為你挪去肩頭重負。 
只管緊靠在我身上,不久你的路徑就要清亮明朗。」

"Rejoice in the Lord alway: and again I say, Rejoice" (Phil. 4:4).
"Sing a little song of trust,
O my heart!
Sing it just because you must,
As leaves start;
As flowers push their way through dust;
Sing, my heart, because you must.

"Wait not for an eager throng
Bird on bird;
'Tis the solitary song
That is heard.
Every voice at dawn will start,
Be a nightingale, my heart!

"Sing across the winter snow,
Pierce the cloud;
Sing when mists are drooping low
Clear and loud;
But sing sweetest in the dark;
He who slumbers not will hark."

"An' when He hears yo' sing, He bends down wid a smile on His kin' face an' listens mighty keerful, an' He says, 'Sing on, chile, I hears, an' I's comin' down to deliber yo': I'll tote dat load fer yo'; jest lean hawd on Me and de road will get smoother bime by."'