2013年4月26日 星期五

基督是活著的,祂是永遠長存的「我是」-4月27日

 「我是首先的,我是末後的,又是那活著的;我曾死過,看哪,現在又活了,直活到永永遠遠。」-啟示錄1:18
位傳道人在屋裡埋頭撰寫復活節的講章時,突然被一個思想激動不已:主是活著的!

他興奮的從椅子上跳起來,在屋子裡來回快步的走來走去,口中反覆地念著:
「是啊!基督是活著的,他身上的體溫還是溫熱的;祂不是過去偉大的『我曾是』,祂乃是如今長存的『我是』。」
祂不僅是一個歷史上曾經的事實,祂更是一個活生生現今的真理。這個就是復活節榮耀的真理!

們相信,從每個冰冷的墓穴裡,都會開出一朵復活節的百合花;每個墳墓前,也都坐著一位天使。

我們所信仰的,是一位復活的神。

別再凝望著過去,敬拜死氣沈沈的空墓;乃要仰望著天,轉向我們的靈,敬拜那位現今活在我們裡面的基督,如此我們就要與祂一同活著!-亞伯特

"I am he that liveth, and was dead; and, behold, I am alive for evermore"-- (Rev. 1:18).
A well-known minister was in his study writing an Easter sermon when the thought gripped him that his Lord was living. He jumped up excitedly and paced the floor repeating to himself, "Why Christ is alive, His ashes are warm, He is not the great 'I was,' He is the great 'I am.'" He is not only a fact, but a living fact. Glorious truth of Easter Day!

We believe that out of every grave there blooms an Easter lily, and in every tomb there sits an angel. We believe in a risen Lord. Turn not your faces to the past that we may worship only at His grave, but above and within that we may worship the Christ that lives. And because He lives, we shall live also.
--Abbott