2013年4月19日 星期五

伸出信心的小指頭,就足以鉤住全能的神-4月20日

「萬軍之耶和華說,不是倚靠權勢,不是倚靠能力,乃是倚靠我的靈。」-撒迦利亞書4:6
一次我在山頂上向下俯瞰,見到了一位小男孩騎著腳踏車使足了力氣向山頂上騎;他逆著風,咬著牙,奮力踩著踏板,汗流浹背的緩緩地向上爬。

這時恰好有一輛無軌電車從他身旁經過,向著山頂駛去。

男孩趕緊騎到電車的後方,一把抓住橫桿,於是他就像鳥兒一樣,很快的登上了山頂。

這一幕觸動了我,使我恍然大悟:

「哎呀,我就像這個男孩,使盡力量騎著腳踏車往山上爬,但是陡峭的山坡、接踵的阻礙使得我疲倦無力,我幾乎要放棄所有力勁。 
但我卻沒想到,在這裡正有一個伸手可得的能力可以供我使用,這個能力就是主耶穌的力量。 
我所需要的,就是與祂接觸,維持和祂密切的交通;雖然或許我只能伸出一根信心的小指頭,但已經足以鉤住祂,使祂的能力源源不覺的傳輸到我身上,應付我的一切大小需要。」

於是神除去了我的疲困,使我明白了這個寶貴的真理。-更有意義的生命

"Not by might, nor by power, but by my spirit, saith Jehovah of hosts" (Zech. 4:6).
My way led up a hill, and right at the foot I saw a boy on a bicycle. He was pedalling up hill against the wind, and evidently found it a tremendously hard work. Just as he was working most strenuously and doing his best painfully, there came a trolley car going in the same direction--up the hill.

It was not going too fast for the boy to get behind it, and with one hand to lay hold of the bar at the back. Then you know what happened. He went up that hill like a bird. Then it flashed upon me:

"Why, I am like that boy on the bicycle in my weariness and weakness. I am pedalling up hill against all kinds of opposition, and am almost worn out with the task. But here at hand is a great available power, the strength of the Lord Jesus.

"I have only to get in touch with Him and to maintain communication with Him, though it may be only one little finger of faith, and that will be enough to make His power mine for the doing of this bit of service that just now seems too much for me." And I was helped to dismiss my weariness and to realize this truth. --The Life of Fuller Purpose