2013年11月2日 星期六

神所精挑細選來事奉祂的僕人,必定也經過祂精挑細選的苦難-11月6日

「凡我所愛的,我就責備管教。」-啟示錄3:19
所精挑細選來事奉祂的僕人,必定也經過祂精挑細選的苦難。

領受神恩典最豐厚洋溢的人,必定也能以承擔祂最深沈難忍的痛苦。

因此,臨到信徒的苦難沒有一件出於偶發,一切都是神量身訂做的;神手中的弓不胡亂四射,祂每支射出的箭都肩負重任,臨到那些最需要的人。

若信徒能泰然地承受苦痛,那真是他的恩典和榮耀。
-卡爾

主裡受到最深教導的基督徒,都得在靈魂深處經過火煉的試驗。

如果你禱告要更深的認識基督,當祂帶你進入荒山野地、或熬煉的爐火中時,你就不要驚惶失措。
 「主啊,不要懲罰我,取去我的十字架;求你安慰我,使我能順服你的旨意,使我親近你的十字架。 
讓我能竭力的事奉你,讓我能緊緊擁抱你最大的憐憫,讓你能在我身上,照著你的旨意,來榮耀你的名。」
-一名俘虜的禱告

"As many as I love I rebuke and chasten" (Rev. 3:19).
God takes the most eminent and choicest of His servants for the choicest and most eminent afflictions. They who have received most grace from God are able to bear most afflictions from God. Affliction does not hit the saint by chance, but by direction. God does not draw His bow at a venture. Every one of His arrows goes upon a special errand and touches no breast but his against whom it is sent. It is not only the grace, but the glory of a believer when we can stand and take affliction quietly. --Joseph Caryl

"The most deeply taught Christians are generally those who have been brought into the searching fires of deep soul-anguish. If you have been praying to know more of Christ, do not be surprised if He takes you aside into a desert place, or leads you into a furnace of pain."

Do not punish me, Lord, by taking my cross from me, but comfort me by submitting me to Thy will, and by making me to love the cross. Give me that by which Thou shalt be best served . . . and let me hold it for the greatest of all Thy mercies, that Thou shouldst glorify Thy name in me, according to Thy will. --A Captive's Prayer