2013年6月12日 星期三

藉著信心,神的愛從天直飛到我們這裡-6月14日

「我已經為你祈求,叫你不至於失了信心。」-路加福音22:32
督徒啊,請務必悉心照料你的信心,因為信心是得神賜福的唯一方式。

禱告不能讓你從神的寶座那裡得到什麼,除非那是一個出於信心的懇切禱告。

信心能將地連結於天。

藉著信心,神的愛從天直飛到我們這裡,我們「尚未呼求,祂就應允;正說話的時候,祂就垂聽。」(以賽亞書65:24)。這條通天的纜線若被切斷,我們將無法得到任何神所成就的應許。

我正難處重重嗎?我可以藉著信得著幫助。仇敵快將我擊敗嗎?藉著信我可以來到我魂的避難所。

信心若被取去,縱然我向神千呼萬喚,祂也必不搭理。信心能將屬天的福份帶到我的心裡,若這條道路阻塞了,我也就不能與我王來往交通。

信心將神到我身邊;信心使我披戴耶和華的大能;信心叫神的各樣屬性在我四圍安營;信心搗毀陰間的勢力;信心使我能踐踏仇敵;信心使我能昂首邁進。

若失去了信心,我能從神得到什麼呢?

所以基督徒啊,請務必悉心照料你的信心。

「在信的人凡事都能。」(馬可福音9:23)
-司布真

信心尊重神,神也尊重信心。

"I have prayed that your own faith may not fail" (Luke 22:32).
Christian, take good care of thy faith, for recollect that faith is the only means whereby thou canst obtain blessings. Prayer cannot draw down answers from God's throne except it be the earnest prayer of the man who believes.

Faith is the telegraphic wire which links earth to Heaven, on which God's messages of love fly so fast that before we call He answers, and while we are yet speaking He hears us. But if that telegraphic wire of faith be snapped, how can we obtain the promise?

Am I in trouble? I can obtain help for trouble by faith. Am I beaten about by the enemy? My soul on her dear Refuge leans by faith.

But take faith away, then in vain I call to God. There is no other road betwixt my soul and Heaven. Blockade the road, and how can I communicate with the Great King?

Faith links me with Divinity. Faith clothes me with the power of Jehovah. Faith insures every attribute of God in my defense. It helps me to defy the hosts of hell. It makes me march triumphant over the necks of my enemies. But without faith how can I receive anything from the Lord?

Oh, then, Christian, watch well thy faith. "If thou canst believe, all things are possible to him that believeth." --C. H. Spurgeon

Faith honors God; God honors faith.