2013年8月14日 星期三

我信神怎樣對我說,事情也要怎樣成就-8月17日

「我信神怎樣對我說,事情也要怎樣成就。」-使徒行傳27:25
年前,在我乘船前往美國的途中,遇見了一位敬虔的基督徒船長。

在船逐漸駛離紐芬蘭海岸的時候,船長對我說了一段故事:
「在我五星期前經過同一個地點時,發生了一件徹底扭轉我基督徒生活的事。 
那時我已經整整24小時守在駕駛艙裡,不曾闔過雙眼。布里斯托的喬治·慕勒走了過來,對我說:『船長,我得告訴你,週六下午前我一定得出現在魁北克。』 
我回答說:『這是不可能的事。』他卻說:『無所謂,若你的船無法帶我如期抵達,我的神必有其他的方法。這五十七年來,我從來不曾爽過一次赴主的約。讓我們來禱告吧。』 
我望著這位屬神之人的臉,心裡嘀咕著:『這到底是從那個瘋人院中跑來的瘋子?』我可從來不曾聽過這般說話的人。 
我耐著性子回答他:『慕勒先生,你知道這片霧有多厚嗎?』他說:『那不是問題,我眼中所見的不是霧的濃淡,而是永活的神;祂掌管了我人生每一個大小境遇。』 
接著他就在我面前雙腳一屈,在地上簡單禱告了幾句;在我準備接著他的禱告時,他卻手一伸壓在我的肩膀上,不讓我禱告下去。他說:『第一,你不相信你的禱告有用;第二,神已聽了我的禱告,所以你可以不用禱告了。』 
我傻傻的看著他,他繼續說:『船長,我已經認識我的主五十七年了;這五十七年來,我沒有一天不到我的王面前去朝見祂的。站起來看看外面吧,你會發現霧已經散去了。』我起身望望外頭,霧果真消散無蹤了! 
週六下午,慕勒果然準時抵達魁北克。」
-選

"I believe God, that it shall be even as it was told me" (Acts 27:25).
I went to America some years ago with the captain of a steamer, who was a very devoted Christian. When off the coast of Newfoundland he said to me, "The last time I crossed here, five weeks ago, something happened which revolutionized the whole of my Christian life. We had George Mueller of Bristol on board. I had been on the bridge twenty-four hours and never left it. George Mueller came to me, and said, "Captain I have come to tell you that I must be in Quebec Saturday afternoon." "It is impossible," I said. "Very well, if your ship cannot take me, God will find some other way. I have never broken an engagement for fifty-seven years. Let us go down into the chart-room and pray."

I looked at that man of God, and thought to myself, what lunatic asylum can that man have come from? I never heard of such a thing as this. "Mr. Mueller," I said, "do you know how dense this fog is?" "No," he replied, "my eye is not on the density of the fog, but on the living God, who controls every circumstance of my life."

He knelt down and prayed one of the most simple prayers, and when he had finished I was going to pray; but he put his hand on my shoulder, and told me not to pray. "First, you do not believe He will answer; and second I BELIEVE HE HAS, and there is no need whatever for you to pray about it."

I looked at him, and he said, "Captain, I have known my Lord for fifty-seven years, and there has never been a single day that I have failed to get audience with the King. Get up, Captain and open the door, and you will find the fog gone." I got up, and the fog was indeed gone. On Saturday afternoon, George Mueller was in Quebec for his engagement.--Selected